(Fuji Yoshida Guchi) Ruta el mes de maig de 2017; 6 km; +50 -630; 2 hores.   Excursió organitzada amb el següent itinerari: Kawaguchi, Mount Fuji, 5th station, Subaru Line.   Participants: Carme, Conxita, Dolors, Joan, Josep, Miquel A, Miquel G, Remei, Toni, Vinyet i els guies Hugo i Fede. Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: fàcil.

mapa940  perfil940

FA ANYS: Mentre es produïa el terratrèmol del 1707 al Japó, a Espanya ja havia començat des del 1701 la Guerra de Successió.

Fuji sense nuvols  Aquesta és la última excursió que fem i per tant serà l’última crònica del viatge al Japó. Hem estat aquesta nit a l’hotel alberg FujizAkura Inn prop al llac Kawaguchi. Des d’aquest llac hi ha una bonica imatge del Fuji, però els núvols que tot ho cobreixen no ens han permès veure’l. Quan es pot veure, aquesta és la imatge que ofereix.

IMG 1973 Centre info 2

Hem anat fins al Fuji Visitor Centre, situat a poca distància al nord del llac Kawaguchi. Aquí estem una estona veient l’audiovisual i fent-nos algunes fotos.

P1100443 Centre info

La d’avui estava pensada com una bonica excursió que permetria disposar d’una vista privilegiada del Fuji. Aquest volcà apagat, és el cim més alt del Japó, amb 3776 metres. El volcà és perfectament simètric. A la seva base s’estén una regió de llacs, planes, cascades i coves, amb magnífics paisatges naturals: la regió dels Cinc Llacs.

El temps tapat no ens permet les vistes desitjades i d’altra banda quan arribarem a la estació 5ª no podrem fer una ascens d’un tram del camí ja que han barrat la ruta.

P1100441 El Fuji es veu aix sense nuvols

Aquesta és una foto que he fet d’un dels fulletons del Centre. Cal saber que al Fuji només s’hi pot pujar des del primer dia de juliol fins al 28 d’agost. També convé saber que com a conseqüència dels diferents procediments de l’escriptura japonesa, en la transcripció que es fa en el món occidental, sovint hi ha errades. Per exemple, es parla del “Fujiyama” i és erroni. Això és conseqüència que la muntanya es diu Fujisan, però per una mala interpretació del kanji que identifica el mot “muntanya” se li ha alterat el nom (segons he llegit).

P1100452 Fuji des de 5th estacio  Amb el cotxe hem pujat per la carretera que s’enfila fins a la 5ª estació. Plena de revolts, hem entrat a la boira, a mida que ascendíem, i al final hem sortit per dalt del tel blanc. Però els núvols alts encara estan sobre el cim del Fuji i la vista que podem gaudir és limitada. Tot i amb això estem contents d’estar aquí dalt.

000003391 Inici a estaci 5th  Envoltat d’una gran gentada i quantitat d’autocars, ens fem una foto sota el rètol que indica la data i el lloc on estem. Aquest punt és l’inici de l’àmbit sagrat del Fuji i està a 2300m.

00000350 Comenat i vista Fuji  Seguidament ens fem una altra foto del grup amb la gran muntanya al darrera. Amb la seva altitud de quasi 3800 metres, vol dir que s’ha de superar un desnivell de 1500 des d’aquest punt on ara estem.

P1100458 Shoshiguchi trail

Com que no podem anar amunt, doncs caminarem avall. Aquest rètol ens indica la ruta que podem seguir en direcció oest i que segueix l’antic camí de cavall que s’utilitzava en l’antiguitat. Des de l’Era Edo el Fuji es considerat sagrat i tots els pelegrins desitgen fer l’ascens. Es tracta d’un ascens sostingut, però dur pel desnivell que s’ha de pujar: 1500 metres; molts més si se surt del poble de Fuji, a nivell de mar. Cal considerar que també s’haurà de baixar. Hi ha diversos refugis en la ruta (tots amb dormitoris comuns), el que permet organitzar-se per no fer l’ascens i el descens tot seguit. Cal tenir en compte que els refugis s’han de reservar amb varis mesos d’anticipació.

Per fer l’ascens hi ha quatre rutes possibles. Nosaltres no hi pugem (hauria estat molt bé) perquè fins el juliol no és possible.

P1100460 Cam avall  El camí és ample i còmode de baixar. Al Fuji se li coneixen quatre erupcions explosives, en l’Era Jomon, fa uns tres mil anys. Com que el vent generalment bufa de ponent, les cendres i les escòries van anar a parar a l’est. L’any 864, una altra gran erupció van deixar anar una gran quantitat de lava que va cobrir el llac Senoumi, el que va quedar patit en dos. Actualment són els llacs Saiko i Shoji.

P1100461 Aix sacaba

Anem baixant i jo penso que això ja s’acaba. D’aquí a unes hores s’haurà acabat el trekking que havia pensat ara fa dos anys i tant ha costat d’organitzar. No és fàcil, la informació sovint és confusa i el guia, l’Hugo, va acabar fent un programa que a l’hora de veritat s’ha canviat cada dia.

Dels cinc llacs que envolten el Fuji, al centre hi ha el Kawaguchi, directament al sud; i és el més famós perquè reflecteix el Fuji, duplicant-lo, invertit, sobre la seva superfície. És clar: sempre que no hi hagi núvols ni faci massa vent. Els altres llacs són: Saiko, Shoji, Motosu i Yamanaka, aquest últim a ponent.

L’última erupció del Fuji es va produir l’any 1707 i es coneix com “la gran erupció de Hoei” perquè es va produir 49 dies després del gran terratrèmol de Hoei, que es considera el més gran que mai s’ha enregistrat al Japó fins que es va produir el del passat any 2011. Es calcula que aquell terratrèmol del 1707 va destruir més de 20.000 cases i van morir més de 5000 persones.

P1100465 Molsa

Passem per un entorn i uns revolts sovint orientats a nord-oest on la humitat hi ha deixat grans tous de molsa.

P1100468 Bosc  Algun tram el camí ha estat una mica més dret, però cap el final la pista s’aplana pel mig del bosc i comencem a sentir el soroll dels cotxes que passen per la carretera que sabem que tenim a l’esquerra.

P1100472 Ja som a baix  Finalment, ja dins dels cotxes, hem baixat cap a la població de Fuji, a tocar de mar, on hem disposat d’estona per dinar i descansar. Tampoc des d’aquí es veia el Fuji.

P1100487 Mercat del peix

El nostre viatge acaba amb dos dies a Tokyo. Només com a resum hi deixo quatre o cinc fotografies pel record. Aquesta primera és del gran mercat central del peix, que es considera el més gran del món. Està voltat de carrers estrets amb petits botigues, restaurants i parades on es pot menjar mentre s segueix caminant. Una recomanació per qui hi vagi: cal anar-ho aviat; la major part de grans tonyines i altres espècies es preparen i venen a partir de les sis del matí. Nosaltres hem arribat cap a les deu i ja era massa tard. Per tant, oblideu-vos de l’esmorzar de l’hotel, procureu tenir un grup puntual i calculeu bé el temps de transport.

P1100509 Una geisha

Per la tarda, visitar els barris de més moviment ofereix la visió de boniques geishes que gaudeixen que els hi facin fotografies.

Al inici explicava que a Espanya el 1701 va començar una guerra. La Guerra de Successió espanyola (coneguda a Catalunya com la Guerra de la Independència) va esdevenir com a conseqüència de la mort de Carlos II sense descendència. Llavors va ser quan Lluis XIV de França va reclamar els drets pel seu nét Philippe. El nét, amb disset anys, va arribar a Madrid l’abril del 1701 com a Felipe V. Començava l’època dels borbons.

Va tenir dues conseqüències; una guerra europea contra l’Imperi germànic, Àustria, Anglaterra, Escòcia, Gran Bretanya i Portugal d’una banda i de l’altre Espanya, França, Baviera i Colònia; i una guerra civil ja que Felipe V només era volgut per Castella, mentre que els països de la Corona d’Aragó desitjaven l’Arxiduc Carlos, que també era l’emperador del Sacre Imperi Romano Germànic.

00000419 Tokio 1

També trobem aquestes jovenetes vestides amb els vestits que en diuen “lolita”.

Afegir notes històriques ens ajuden a disposar de perspectiva i sovint poder comparar.

A Espanya les primeres accions militars van començar el 1701 i va durar fins el 1713 quan es va signar el Tractat d’Utrecht, en que Anglaterra va aprofitar per dominar diversos enclavaments estratègics. Però la guerra va continuar contra Catalunya, que va seguir resistint fins el 1714. La raó de la resistència va ser que el 1712 la reina Ana d’Anglaterra va plantejar l’anomenat “cas dels catalans” però Felipe V va rebutjar respectar els furs catalans.

Acabada la guerra, Catalunya va veure com el nou rei faltava al jurament que havia fet al prendre càrrec i dictava el Decret de Nova Planta per la qual el Principat català perdia les seves llibertats i la seva independència, passant a ser absorbida per les lleis del regne de Castella.

P1100540 Es fa fosc  Es comença a fer fosc i el centre de la ciutat s’omple de gent. Els llums es comencen a encendre.

P1100541 Tokio gratacels

La densitat de gratacels i edificis de vidre semblen voler reproduir els boscos pels que hem passat, però no aconsegueixen donar-nos la serenitat d’aquells.

00000446 Topkio nikt ULTIMA  Tokyo última nit després d’un altre sopar (alguns) en base a kobe.

Si vols la ruta per a gps, pots anar a: https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17825183